onsdag den 10. september 2008

Hvordan er det nu lige.....

Lektie hjælp ........

Udsangsled og grundled ..jo det mener jeg at jeg har styr på.

Så kommer den der med tre-kanten under- genstandsleddet ....hvor man spørger med "hvem eller hvad" ..... jo det skulle jeg osse mene jeg havde styr på - rent teoretisk.

Men når nu en indskudt sætning ikke hedder indskudt sætning mere...ja, så bliver det altså svært............

Hmmm altså godt jeg ikke går i 6 klasse :-)


http://www.omatskrive.dk/Tekster/Hvad-saetning.htm

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

ha ja det med at spille X O under orende har jeg aldrig selv fundet ud af men godt mine unger kan det

ja og der mangler nok lidt i teksten de er her ,,, ... !!! ???
set dem selv ind JA JA der er måske rigelig

hej fra Jan

Janne sagde ...

Nu er jeg jo heller ikke selv en ørn ud i det teoretiske eller praktiske gramatik - og synes egentlig de bruger for lang tid på at øve de ting - når man nu har både stave og gramatik kontrol på PCeren.
Men tja - jeg er jo ikke folkeskolelærer - må åbenbart være vigtig for dem at de kære poder kan det.
Og tak for kommentaren Jan.......