lørdag den 2. august 2008

Tanker fra nettet..........

Med den luksus det nu giver at have nettet tilbage........
så har jeg fundet nogle link ........
som jeg synes er tankevækkende:

Det første er vedr. strejken her i foråret/sommeren i sundhedsvæsnet - og hvordan vi alle kunne have fået mere i løn ..... og ingen udgifter for staten/regionerne eller gener for patienterne:
Lyder næsten som utopia

http://inorden.org/?p=3356&language=da

Det næste link er vedr de mikro-lån, som man yder fattige, men folk der vil noget / hjælp til selvhjælp i "den 3. verden"
(hader det ord - men kan ikke lige komme på andre ord)
Og indbetalingen er så lille at alle kan være med - og udfra min ringe viden om økonomi - så får man et bedre afkast her end i de etablerede investerings ordninger.....
(Hvad der også er tankevækkende)

http://inorden.org/?p=187&language=da

Men med min politisk overbevisning............kan man så tillade sig at tjene penge på fattige folk...............?
Hmmm ....gør jeg det ikke gør andre det vel..........?
Men vel ikke en begrundelse,,,,,,,,,,,

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jep selvfølgelig kan vi tillade os det.

Vi skal jo alle leve ;) Og du da kender jo mine politiske synspunkter, kan det godt være lidt selvmodsigende.

Men... Med de mikrolån hjælper vi jo i stedet. Vi får nogle familier på fode, som ellers ikke ville have levebrød og ville være tvunget til at leve af nødhjælp i stedet.
Så jeg er tilhænger af dem, og har selv tænkt på at skyde ind med et mindste beløb og måske tjene... 20-30 kr. i renter :-)

Line

Janne sagde ...

Hej Line.

Ja, vi plejer jo være meget enig rent politisk :-)

Men det jeg tænker ....hmmm....at score profit på andre mennesker "nød"?

Omvendt et alternativ for de mennesker - så de kan gøre en forskel - og ikke ender i kløerne på nogle låne hajer.
Men ligefrem at tjene på dem.....hmmm...og endda en rente som mange andre investeringer ikke kan måle sig med......omkring 12%.

Synes ideen og princippet er fantastisk ...og så vidt jeg kunne gennemskue kan man "nøjes" med at indbetale 10 euro.

Men bruger man ikke de mennesker som middel til selv at opnå et mål?
(Hvilket er meget forbudt i min verden!)

Hmmm ...... overordnet en rigtig god ide.......men altså - kan jeg forsvare det?

Ja tanker er der nok af........